Med ett leende

Idag är en sådan dag då jag nästan varit helt golvad på grund av huvudvärk. Har dock tagit mig igenom dagen och hunnit känna så mycket tacksamhet. Tacksam för en fantastisk fin helg med min egen familj. Där jag upplevt så mycket kärlek och gemenskap.

Vi har umgåtts, ätit riktigt bra mat och njutit av vår oerhört vackra huvudstad. Imponerad också över hur restauranger hanterade de nya riktlinjerna. Väldigt värdefullt att få göra en sådan upplevelse tillsammans, en sista gång innan flyttlasset går.

Stolt och tacksam över allt vi har gjort tillsammans under åren. Resorna till olika hörn av världen, historiska och kulturella upplevelser också givetvis golf, fotboll och hockey.

Tänk vad mycket vi fått uppleva tillsammans. Nu påbörjas snart ett nytt kapitel och eftersom en kär kollega påpekade att jag måste finna ett nytt intresse. Så, passande nog mottog jag antagningsbeskedet. Och för att vara helt ärlig minns jag inte ens vad jag sökt, men blev strålande lycklig över beskedet att det är dags för något jag längtat länge efter.

Det har dock inte fungerat eftersom jag har haft masterstudier och statsvetenskapliga studier de senaste året. Nu, dock var det dags att läsa något annat nämligen sociologi och när jag skriver det känner jag glädjen och ett leende sprida sig.

Jag ska göra det enbart för att det är roligt och det är inte heltidsstudier. För er som sätter i halsen och undrar: lär hon sig aldrig. Jodå, det gör jag, skillnaden denna gången är att jag kan göra det helt i min egen takt, för att jag helt enkelt vill utvecklas och lära mer. Det eviga lärandet tar liksom aldrig slut.

Med ett leende konstaterar jag med ett tacksamt leende att både jag och mitt barn antogs till höstens universitetsstudier på våra första val. Tack, för det🙏

Njut av den vackra sommaren;)

Lämna en kommentar