Att vara i stillhet

Det underbara med att vara ledig är att det ger så mycket tid till stillhet. En stillhet där vi hinner reflektera och förnimma allt det vackra som sker. Att få träna och meditera samt gå runt i tystnad. Ett sätt att stänga av allt brus och bara vara. Tid för inre och yttre reflektion

För fem år sedan var jag inte här alls, men nu har jag hittat lugnet inom mig. Även om jag med viss distans kan se att jag jagat på riktigt ordentligt det senaste året. Har jag alltså hittat tillbaka till den inre stillheten.

Något som är av stor betydelse och bidrar till god hälsa. Ibland tänker jag att många av oss är rädda för att ta tid till vår inre stillhet. Det är faktiskt lättare i samhället att jaga på och ge en bild av att vara eftertraktad och i ständig rörelse.

Det där har jag släppt och även om livet periodvis kräver ett visst jagande och deltagande i den yttre omvärlden. Har jag funnit värdet i att återvända till just stillheten inom mig.

Att bara vara med mig själv och arbeta med det som ger glädje i livet. För de här veckorna när jag för fullt kan ge tillbaka till mig själv . Är helt enkelt avgörande för att kunna delta i det övriga livet.

Därför njuter jag med stor tacksamhet över att jag får den här tiden helt för mig själv. Tacksamt tackar jag mig själv för det hårda arbete jag genomfört för att nå hit. Precis som jag skrev i går har jag fattat avgörande beslut, som får mogna och växa. Jag ger mig själv tid. Av den enkla anledning att jag förtjänar det allra bästa.

Ha en fin dag!

Lämna en kommentar