Jag kan inte göra mer än mitt bästa

Tänk att livet erbjuder så mycket möjligheter och chanser att påverka. Idag fann jag ett meddelande i min inkorg som gav mig ett fint förtroende. Ett förtroende som jag givetvis skapat genom mitt agerande och tro på alla människors och djurs lika värde.

Att dessutom sluta fokusera på de personer som alltid anser att du aldrig gör tillräckligt. Människor som allltid tycker att du borde agera bättre eller göra saker som de anser är viktigt. De som faktiskt aldrig vandrat i just dina skor.

Under hela mitt liv har jag lagt fokus på just de som anser att jag borde bli bättre. Att jag borde sköta min yrkesroll bättre eller leva ett liv som enligt de var bättre och då särskilt inte i Gnosjö. De där som alltid tyckte att jag borde leva någon annan stans för att just landsbygden dög inte i deras ögon. De som egentligen aldrig accepterade eller respekterade mig för den jag var och heller inte mina aktiva val.

Det värsta av allt var att deras ord var de som träffade mig djupt och sårade mig. Tänk vad befriad jag blev när jag valde bort och istället faktiskt valde min egen väg, vilket jag faktiskt gjorde.

Tänk att jag nu också väljer bort de där som tycker att jag är kass och inte duger. Att istället gå hem från en arbetsdag och inse att jag gjort mitt bästa efter min förmåga. Alla kommer inte tycka att jag är bra, juste eller för den delen är rättvis, men oavsett inser jag hur viktigt det är att just lyssna till den egna intuitionen och hjärtat.

Det är där svaren ligger just för dig och mig. Där hittar vi vår källa till det vi anser bäst för oss själva eller de beslut som exempelvis måste tas i ett yrke. Det viktiga är ändå att vi själva känner att vi kan stå för det vi gör och att vi duger precis som vi är.

De som inte gillar det eller anser det gott nog förtjänar därav inte heller någon uppmärksamhet. För har de någonsin gått i dina skor eller levt ditt liv med dina erfarenheter. Förmodligen inte och därför är det av betydligt större betydelse att följa just ditt hjärta och fatta beslut utifrån det. För i slutändan är det ändå du som ska leva med det och ingen annan.

Tänk vilken härlig insikt och vilka möjligheter det skapar. En sådan där insikt som är just en av livets alla mirakel som leder till växande och glädje.

Tacksam, för de fina insikter som når mig och för att jag valt att leva just mitt liv🙏

Lämna en kommentar