Påskledighet med reflektion och eftertanke

I skrivande stund sitter jag med en filt över knäna och ser regnet slå mot fönsterrutan. Påsken som gick bjöd på fint väder och egentid. Det är skönt att kunna fixa lite hemma i lugn och ro.

Annandagpåsk bjöd på ett härligt men jobbigt träningspass, vilket var behövligt. Det är verkligen underbart att kunna träna för fullt igen. Något som gör under både för kroppen och själen.

Dagen som förflutit har bjudit på nya kunskaper och på sikt även insikter om hur jag är designad för att manifestera. Ibland får man nästan bilden av att det bara är att tänka positivt så löser det sig. Det var inte riktigt så enkelt.

Med mina nya kunskaper har jag nu satt en intention, som kräver tydligt gränsdragande både i yrket och privat. Min vägledare brukar prata om att det finns fyra olika delar som behöver vara i balans. Arbetar man exempelvis med människor behöver vi tid att arbeta med relationen till oss själva. Träning både fysiskt och mentalt krävs i en av delarna för att vi ska må bra. Vi behöver också ett vardagsliv där vi kan utföra våra sysslor, men även trivas och må väl. Vidare även tid för återhämtning.

Låter enkelt och självklart när vi läser det, men livet är dock sällan så välbalanserat. Dock är det bra att tänka på att samtliga delar behöver näring. En person som blir utmattad har ofta plockat bort delar av fyrhörningen exempelvis genom att sluta träna och skapa egentid för att man inte hinner. Då kommer man alltså inte hålla ihop som människa.

Dagligen slås jag av hur rik och tacksam jag är för min medialitet och det nätverk det har skapat. Det är en ynnest också att det inte finns något rätt eller fel, utan alla har mer eller mindre sin egen variant och människor som gynnas av den söker sig till just den.

Underbart egentligen att alla får agera utifrån sig själva. Vi är ju inte skapta i samma mall och kommer heller aldrig att vara.

Månadens affirmation. Jag befinner mig i ständig expansion inom alla områden av mitt liv.

Lämna en kommentar