Ett nytt tomt ark

Då var det dags att lägga de här åren åt sidan. Det sägs när man släpper taget om något öppnas en ny dörr. De här åren som bloggen funnits i mitt liv har varit väldigt arbetsamma, men också betydelsefulla.

Aldrig har jag fått arbeta så hårt med mitt egenvärde, självkänsla och konsten att stå på sig. Att lära sig ta ansvar för sitt eget och sätta gränser mot omgivning. Det uppskattas inte av alla kan jag säga..Att lära sig att andras tyckande och tänkande inte är någon absolut sanning. Särskilt inte när det strider mot dina egna värderingar.

Att finna den inre sanningen och att känna en större tacksamhet. Ingen har någonsin gått i dina skor och kommer heller inte kunna förstå. Något jag har fått erfara mycket är just projiceringar av känslor av skam och skuld som inte varit mina. Men när människor inte kan hantera detta för de gärna över både egenskaper och saker de inte vill kännas vid på andra.

Vet att det är fler än jag som upplevt detta. Konsten ligger i att identifiera det som någon annans. Att ta ansvar för sitt eget liv och det just vi själva kan påverka. Andras tyckande eller liv kan vi inte påverka. De senaste åren har bestått av många avslut som inte på något sätt varit enkla men nödvändiga.

Det har funnits stunder av känslan att det nu ska lossna, men det har inte skett. Jag går nu in i detta nya år och tar med mig alla erfarenheter.

Tackar för de här åren och vänder ett nytt vitt ark.

Önskar dig allt gott och en ljus framtid.

Farväl.

Lämna en kommentar